Artificial Intelligence …
tag et kig på denne copywriting-opgave, før du beslutter, om det er nyttigt eller ej.
Jeg besluttede at bide i det sure æble og prøve artificial intelligence til en klient.
Vi kan ikke lide forandring,
kun resultaterne af forandring.
Det er fair at sige, at ingen rigtig kan lide forandring … og emnet kunstig intelligens (AI) i erhvervslivet kan være en samtalestopper. Når det kommer til AI i erhvervslivet, har man en tendens til at falde i en af to lejre; nørderne, der vil have det endnu hurtigere (hvilket er min partner, der har studeret det i et stykke tid nu) … og resten af os, der ikke ønsker at gå i nærheden af det.
Jeg må indrømme, at jeg har været modstandsdygtig over for at undersøge AI til forretningsindhold. Min modstand var bekymringen for, at indholdet kan føles manipulerende og påtrængende. Jeg er blevet så træt af at læse artikler, som jeg kan føle, er skrevet af ‘bots’. Ikke nok med det, men jeg var skeptisk over for, om indholdet ville være personligt nok til at fange tonen, respekten, hjertet af, hvad jeg håber, en potentiel kunde vil føle. Indtil videre har jeg været imponeret over min introduktion til AI og har fået modbevist mine antagelser.
I arbejdet med erhvervskunder er jeg blevet meget opmærksom på, at virksomhedsejere ikke er særlig kreative til at skrive effektfuldt indhold for at sælge deres produkter og tjenester.
Vi er så tæt på vores “baby”, at vi ikke er særlig gode til at føle produkterne og tjenesterne fra et kundeperspektiv. Ikke nok med det, virksomhedsejere kan mangle tillid til at sælge, hvilket betyder, at hjemmesider bliver fyldt med indhold, der er svagt og mangler ‘attraktiv’ effekt på potentielle købere.
Jeg besluttede at bide i det sure æble
og prøve AI til en klient.
En klient sendte mig en e-mail med noget tekst, der skulle føjes til hans side; han understregede, at han håbede at sælge flere af sine malerier. Kunden skaber fantastiske landskabsmalerier i olie, men da jeg læste teksten, følte jeg ikke, at den var særlig attraktiv. Jeg har aldrig brugt AI før, så jeg var nysgerrig efter at se, hvad AI kunne gøre med denne lille mængde tekst.
Jeg ville vide, hvordan AI kunne ‘lyse’ hans tekst op for at begejstre kunden mere, end hans version gjorde. Nedenfor til venstre kan du se det originale indhold, han leverede, og til højre kan du se det nøjagtige indhold af, hvad AI producerede. Ikke alene leverede AI bedre indhold (efter min mening), det formaterede også teksten fuldt ud og layoutede den på en attraktiv og letlæselig måde. Jeg har delt det præcis, som AI leverede det, så du kan se, hvor nyttigt det er.
Bare at layoute teksten mere attraktivt er meget nyttigt, og ikke alle har flair for dette. Vi har alle besøgt en webside eller åbnet en e-mail, der er teksttung og ser overvældende ud; vi gider ikke engang at prøve at læse den. Det triste er, at dette produkt eller denne tjeneste kan være den løsning, vi har drømt om, men vores førstehåndsindtryk sender os væk fra siden med lynets hast.
Efter at have tilmeldt mig for at bruge en kunstig intelligens-platform, tog det bogstaveligt talt 5 minutter at få denne tekst genereret. Selvfølgelig skal dit indhold tjekkes for grammatik- og stavefejl, men jeg var forbløffet over resultatet og vil bruge det igen!
Originalt indhold.
“John Smith tilbyder et seriøst og kvalitets bevidst udvalg af sine landskabsmalerier i alle prisklasser.
Du kan handle hjemme fra dig selv, der er således ingen geografiske hindringer, for dine køb du får du leveret lige til din dør.
14 dages fuld returret så du har mulighed for at se om det købte maleri passer i dit eget hjem / på din arbejdsplads.
Skulle du fortryde dit køb, får du naturligvis straks dit fulde beløb tilbagebetalt.
Atelier Smith Mobile pay 12345.”