Virksomhed Mission Statement

Forretnings Optimering Del 1

Forretnings optimering – fjern diverse blokader i din forretning!

En forretning afspejler dens ejer!

Identiteten af en virksomhed er en direkte refleksion af den ejers identitet – disse to elementer er uadskillelige.

Jeg fokuserer på min mission dagligt. Missionen er blevet et “mantra” som jeg kan udenad, i søvne og med bind for øjnene. Jeg fokuserer så meget på min mission, at det er en naturlig del af mig, min forretning og min strategi. Missionen skal være klar, tydelig defineret for at den kan blive fuldført / opnået.

Mange mindre virksomheder kommer aldrig i position til, at give udbytte, at være resultatrig.

Årsagen er ganske enkelt, at deres mission, deres formål med at starte en forretning ikke er krystal klar fra starten. Modsat er mange store virksomheder, netop blevet store fordi de har holdt fokus på deres formål, deres mission, som fra starten er tydeligt beskrevet og næsten religiøst slået fast i samtlige medarbejdere. Missionen står skrevet over døren, det står på omslaget af personale håndbøgen, det er en del af “ånden” i firmaet.

Ved blot at fokuserer på din Mission Statement kan sætte din kurs korrekt, og din virksomhed kan navigerer igennem de sværeste tider (kriser) og udnytte sin energi korrekt og på rette tid.

En forretnings effektivitet og succes, ja faktisk hele dens eksistensgrundlag bliver påvirket af tanker, følelser og handlinger.

Vi kan se vor handlinger, men vi kan ikke se vores tanker og følelser, eller lytte til vores indre stemme, der modsiger (giver kontra-instruktioner til) alt hvad vi ønsker at opnå og det vi gør. Dette ødelægger og skygger for vores virkelige forretningperspektiv. Ved at gentage, mediterer på din mission – dit formål, kan du tvinge dit indre i den ønskede retning. Nu skal du bare sikre dig at din mission er skrevet korrekt og i en positiv ånd og retning

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar