Biz Doktor Opgave
Cliff (fra Hooked4Pets DK) kom til Bizdoktor med et ønske om, at skabe en online shop for tilbehør til kæledyr med fokus på hunde og katte. De havde ingen erfaring med, at driver en virksomhed på internettet og som de fleste shopejere, havde de en forventning, en idealiseret (og fordrejet), mening om hvad det koster, og de forskellige omkostninger i opsætning, grafik og driften af sådanne en webshop. For slet ikke at nævne den tid det koster, at lære hvordan man betjener de forskellige tekniske elementer m.m.
Med stor succes har jeg selv bygget og drevet flere webshops, så jeg er i en position (erfaren) til, at rådgive og vejlede om:
- Hvordan de kan maksimere deres succes med smart planlægning fra starten
- Hvordan de vælger den mest effektive webshop, der vil dække deres behov og fremtidigt vækstplaner
- Hvor de i forsøg på, at spare lidt penge, kun ødelægger det for dem selv og det intet gavn har i det lange løb
- Hvordan man sammensætter komplekse tekniske funktioner såsom et nyhedsbrev, bygger en fast kundebase, finder det korrekte marked m.m.
- Give shopejeren en realistisk vurdering af, hvad der kræves af dem for, at bygge og drive forretningen.
Biz Doktor Løsningen
Efter en analyse og samtale fandt jeg den rette shopløsning, som også har god kundesupport. Jeg hjalp dem igennem selve opsætningen af webshoppen hostet af Dandomain. Da de ikke havde nogen erfaring vidste jeg, hvilket niveau af støtte, de skulle have. Efter shopejerens farvevalg, fandt jeg et design og tema for butikken, der gav dem glæde og “blod på tanden” – dette motiverede dem, til at starte arbejdet med oprettelsen af de mange forskellige produkter i shoppen. (Nævn ikke varianter – Hold da ferie, der er mange farver, længder, tykkelser og pynte-ting på et enkelt hundehalsbånd!) Det blev hurtigt en populær Dandomain Webshop.
WebDesign vælges af webshop ejeren
Webshoppens oprindelige demo kan ses herunder. Så der er helt tydeligt brug for et tema, der bringer lidt liv og sjæl over hjemmesiden. Der skal bruges en del tid, på at tænke tingene igennem, hvordan de besøgende mærker butikken, tonen, dens udseende og der skal planlægge en masse ting korrekt fra starten … forarbejdet sparede Hooked4Pets for en masse penge, ærgrelse og besvær.
Webshop-Ejere er særlige folk
Min erfaring med at arbejde med Webshop-ejerer, er som regel at de først giver udsagn om at de er “åbne” overfor designet og farvevalget, men når et design så er valgt, gennemarbejdet, til færdig og lagt online, så opdager webshop ejeren pludselig, at de ikke kan lide farven og ideerne fra dem selv om design og funktioner kommer frem som aldrig før!
Gå i tænkeboksen
Dette kan være en meget dyr oplevelse, når man tænker på at et enkelt tema (skin) kan koste fra 8-50.000,00 kr. Lyt og få rådgivning og overveje hvad og hvem din målgruppe er og hvordan du og de ser verden. Hvis du vælger DIN måde at se verden på, kan det være at dine kunder løber den modsatte vej. Hvis du kun går kundens vej, er det også en fejl… Man skal mødes mere på midten, måske hælde lidt mere mod kunden end man selv kan lide… Så sæt dig grundigt ind i din “typiske kunde“. Beskriv, tegn en “KUNDEPROFIL”, før du investerer din værdifulde tid, penge og energi i hele din webshops design, tone og budskab (inkl. varesortiment)….
BizDoktor har et stort netværk – alias lægehold, at trække på til netop disse ting. Den, der forbereder sig grundigt kommer måske ikke først, men ofte fuldfører de hurtigere og bliver “In The Game”.
Hooked4Pets DK – Før
Hooked4Pets DK – Efter
Hooked4Pets DK – Banners (Nyhedsbrev, Email, Facebook eks.)
Hooked4Pets – Nyhedsbrev Design og Visitkort
Ejeren er meget begejstret for shoppen – selv under opbygningen kom der ordre ind… Det er også meget eksklusive og lækre ting de har valgt til de kære kæledyr.